با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ مهر ۱۳, پنجشنبه

نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که کره زمین دارای یک پوسته فرازمینی است!


نتایج تحقیقات جدید تئوری بحث برانگیز اینکه کره زمین دارای یک پوسته فرازمینی مانند یک ستاره دنباله دار است که در حدود 12900 سال قبل با زمین برخورد کرده است و موجب تغیرات آب و هوایی وسیع بروی زمین شده است را تایید می کند.یافته های آکادمی ملی علوم دارای مدارک قابل توجهی از ماهیت شهابسنگ که در تعداد زیادی از مکانهای ماقبل تاریخ ثبت شده است را شامل می شود.دانشمتدان متوجه شدند که در مکانهایی که شهاب سنگ برخورد کرده است در فراوانی microspherule های مغناطیسی افزایش های گسترده ای انجام گرفته است.
microspherule ها ذرات کوچک کروی شکل مغناطیسی هستند که 10 تا 50 میکرومتر بزرگی دارند برای مقایسه موی انسان 50 تا 100 میکرومتر اندازه دارد.که عمدتا شامل مواد معدنی و فلزات می شوند.بطور خلاصه این گروه در سال 2007 میلیون ها ذره از microspherule در هر کیلوگرم از خاک مناطق مورد مطالعه یافتند که نشان می دهد که بعد از برخود شهابسنگ شرایط آب و هوایی زمین به شرایطی مشابه عصر یخبندان برده است.که باعث شده است که جمعیت تعداد زیادی از حیوانات ماقبل تاریخ مانند ماموت ها کاهش یافته است این تغیرات آب و هوایی در یافته های باستان شنسی از فرهنگ کلوویس که ده هزار سال قبل در آمریکای شمالی زندگی می کردند و حیوانات بزرگ را شکار می کردند ثبت شده است.در سال 2009 گروه دیگری از پژوهشگران یافته های دیگری یافتند و یافته هایی را که در سال 2007 شده بود را به زیر سوال بردند.این گروه تعداد microspherules های یافت شده و مکان های مورد مطالعه را به زیر سوال بردند.
اما در حال حاضر یافته های  PNAS نشان می دهد که یافته های سال 2009 ازپروتکل های ناقص تهیه شده است و فرضیه های سال 2007 را تایید می کندو با استفاده از مقیاس های ناننو و میکرو و ابزارهای تحلیلی AIF نیز به این تجزیه و تحلیل کمک می کند.
Charles Mooney گفت نتایج اسکن میکروسکوب الکتریکی به ما اجازه داد که تصاویری با کیفیت بالا ازmicrospherules.ها را بدست بیاوریم. همچنین نتایج برسی microspherules. ها با اشعه X نشان می دهند که کره های فلزی از آهن، آلومینیوم، سیلیکون، و گاهی اوقات تیتانیوم ساخته شده اند که متعلق به کره زمین نیستندجالب است که بدانید تعدادی از microspherules به قدری تو خالی هستند که کریستال های درونی آنها دیده می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر