با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ شهریور ۱۵, چهارشنبه

تصویر نجومی روز دست خدا !

یک جسم کوچک نجومی که ذخامت آن 12 مایل است چنین صحنه زیبایی را در سحابی اشعه x به وجود آورده است.و محدوده آن 150 سال نوری از وسط عکس است این تصویر توسط تلسکوپ اشعه x چاندرا گرفته شده است.و این جسم بسیار جوان است و تب اختری بسیار بالایی را دارد.
تب اختری :چرخش یک ستاره الکترومغناطیسی(نترونی) است که به سرعت مانندPSR B1509-58, or B1509 از خود پرتو تابش الکترومغناطیسی و انرژی ساطع می کند.
 برای مدت زمان کوتاهی این حالت را داشتند.
فضای اطراف شکل به شدت دارای ساختار پیچیده و جذاب است و بصورت یک دست بزر کیهانی در آمده است.در این تصویر انرژی سطح پایین قرمز طیف متوسط سبز و و قسمت های با انرژی بالا آبی رنگ هستند
ستاره شناسان فکر می کنند که B1509 هزار و هفتصد سال دارد و در فاصله 17000 سال نوری از ما واقع شده است.
ستاره های نترونی از ستاره های حجیم زمانی که از خود ماده به بیرون می دهند و متلاشی می شوند درست می شوند. 
B1509 هفت بار در ثانیه بطور کامل به دور خود می چرخد و انرژی شگفت آوری را به سرعت به محیط اطراف خود آزاد می کند شاید دلیل این امر میدان مغناطیسی آن است که 15 تریلیون بار از میدان مغناطیسی زمین قوی تر است.
B1509 ترکیبی از چرخش سریع و میدان مغناطیسی قوی است و یکی از قوی ترین ژنراتور های کیهان است.این ژنراتور بادهای یونی و الکترونی را از ستاره نترونی دور می کند.همانطور که این ژنراتور الکترون ها را از سحابی مغناطیسی می راند انرژی آنها در نقاط دور دست سحابی های تازه ایجاد می کند.
   

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر