با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ شهریور ۱۲, یکشنبه

تصویر نجوبی روز:حباب شگفت آور درخشانی در آسمان

تصویر مرکب نمایه ای از یک حباب بزرگ را در درون یک ابر ماژالانی نشان می دهد یک ماهواره کوچک ناسا در فاصله 160,000 از زمین واقع شده است.بسیاری از ستاره گان جوان که بعضی از آنها بسیار حجیم هستند در حال شکلگیری در خوشه ستاره ای NGC 1929 هستند.آنچه درnebula N44 جاسازی شده است نامی ندارد.زیر آنچه در 44th nebula قرار دارد فروشگاهی از اعداد زیادی اشیا در درون یک ابر ماژالانی است.ستاره های حجیم در تابش های شدید تولید می شوند و مواد در سرعت های بالا خارج می شوند.و خود را از طریق منفجر کردن به ابر نو اختر ها تکامل می دهد.
بادها و شوک های ابر نواختری حفره های بزرگ در گازهای اطراف حک می کنند که به نام superbubbles می خوانند.رصد خانه X چاندرا نقاط داغی را که توسط این انفجارها و بادها ایجاد شده است را مشاهده کرده است. و هم زمان رصد خانه اسپلیتزرمادون قرمز ناسا در قسمت های بیرونی گرد و غبار و گاز سردی را مشاهده کرد.
نور بصری از 2.2-m Max-Planck ناسا در شیلی اشعه ماوربنفشی از ستاره گان جوانی که در تب وتاب شکلگیری هست را مشاهده کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر