با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ مرداد ۱۵, یکشنبه

شکل گیری ستارگان در یک کهکشان کوتوله

این تصویر با استفاده از نور مادون قرمز رصد خانه فضایی هرشل به رهبری آژانس فضایی اروپا و تلسکوپ اسپیتزر ناسا گرفته شده است و ابر ماژالانی کوچکی را نشان می دهد.کهکشان های کوتوله در مقایسه با ابرهای ماژالانی کهکشان راه شیری بسیار کوچک هستند.
در تصویر ارائه شده توسط ناسا گرد و غبار بسیاری در اطراف ابر ماژالانی کوچک دیده می شود و جریان گرد و غبار نیز به سمت چپ گسترش یافته است.این تصویر مربوط به کهکشان بال است و ستاره بصورت نوار در سمت راست تصویر گسترش یافته اند.
رنگ تصویر دمای گرد و غباری را که به داخل ابر ماژالانی نفوظ کرده است را به خوبی نشان می دهد سرد ترین مناطق مربوط به مکانهایی است که ستاره ها در حال شکل گیری یا خاموش شدن هستند و منطقه گرم مربوط به مناطقی است که ستاره های جدید و گرد و غبار در آنها حضور دارند.مناطق رمز رنگ
در 250 میکرون یا یک میلیونیم متر گرفته شده است هرشل مناطقی را که دمای متوسط دارند به رنگ سبز نشان داده است که 100 تا 160 میکرون از نقاط آبی گرمتر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر