با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ تیر ۱۴, چهارشنبه

دانشمندان منشأ طلا را کشف کردند

دانشمندان دانشگاه بریستول در پژوهش‌های جدید خود دریافته‌اند که فلزات باارزش زمینی در اثر برخورد دنباله‌دارها به زمین منتقل شده‌اند. پوسته و جبه زمین از میزان طلای بیشتری نسبت به مد...ل‌های معمول شکل‌گیری سیاره‌ای برخوردار است.

محققان در تحقیقات اخیر خود بر روی قدیمی‌ترین سنگهای روی زمین دریافته‌اند که فلز طلا مدتها پس از شکل‌گیری توسط سنگهای آسمانی به زمین منتقل شده است.

در زمان شکل‌گیری زمین، آهن به مرکز سیاره نفوذ کرده و هسته آن را تشکیل داده است. هرگونه فلز با ارزش در سیاره باید با این مخلوط به پایین رفته در هسته ذخیره شده و جبه را عاری از عناصری مانند طلا،‌ پلاتین و اسمیم باقی بگذارد.

اما طبق نتایجی که در مجله نیچر منتشر شده، جبه سیلیکاتی زمین از بیش از هزار برابر طلای بیشتر نسبت به آنچه انتظار می‌رفت، برخوردار است.

دلایل زیادی از قدیم برای این غنی‌سازی در نظر گرفته شده که تاکنون هیچ کدام به اثبات نرسیده‌اند.

دانشمندان با اندازه‌گیری ایزوتوپ سنگ‌های چهار میلیارد ساله گرین‌لند، به تاریخ نگاری حضور طلا در زمین پرداختند و دریافتند طلا در جریان بمباران شهابی حدود 3.9 میلیارد سال پیش به زمین منتقل شده و در جبه و پوسته آن جای گرفته است.


منبع:گزيده اخبار علمي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر