با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ تیر ۲۳, جمعه

شکار ماهی در اعماق فضا !

چنین به نظر می رسد در این نمای آسمان شب این جرم آسمانی که نام بامسمای "حواصیل" بر آن نهاده شده، یک ماهی شکار کرده است.
رصدگر آسمان، بیل اشنایدر، در تاریخ 27 ژوئن 2012، این عکس را از رصدخانۀ راه دور سیرا ، رصدخانۀ آینۀ آسمان‌ها در کوه های سیرا نوادای کالیفرنیا و با یک نوردهی 14 ساعته، از "ARP 84" یا NGC 5395 ثبت کرد.

کهکشان های برخوردی کهکشان هایی هستند که میدان گرانشیشان باعث آشفتگی کهکشانی دیگر می شود. این عمل می‌تواند با اختلال و آشفتگی در لبه های یک کهکشان پدید آورد، و هم می تواند به برخوردهای بزرگ کهکشانی بیانجامد.
تصور می شود NGC 5394 یک کهکشان برخوردی باشد زیرا احتمالا مارپیچ وار به درون NGC 5395 رفته و نمای منحصر به فرد آن را پدید آورده است. بازوان مارپیچی کهکشان کوچکتر، سر و گردن و کهکشان بزرگ تر NGC 5395 هم بدن پرنده "حواصیل" را تداعی می کنند.
هر دو کهکشان در صورت فلکی سگان شکاری (تازی ها)، و در فاصلۀ حدود 162 میلیون سال نوری از زمین واقع شده اند. یک سال نوری فاصله ایست که نور در یک سال می پیماید، نزدیک به 6 تریلیون مایل (10 تریلیون کیلومتر).


منبع :  
صفجه فیس بوک Big bang بیگ بنگ

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر