با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۰ بهمن ۱۶, یکشنبه

كشف بهترين نامزد "زمين دوم"

ستاره‌شناسان موفق به شناسايي يك سياره صخره‌اي شده‌اند كه به نظر يكي از بهترين گزينه‌ها و كانديداهاي كشف شده تا كنون براي حيات محسوب مي‌شود.
سياره GJ 667Cc در ناحيه قابل سكونت به دور ستاره خود چرخيده كه دما را براي وجود آب مايع در سطح آن امكان‌پذير مي‌سازد.
اين سياره با استفاده از داده‌هاي تلسكوپ رصدخانه جنوب اروپا شناسايي شده كه در جست‌وجو براي حركات موجود در ستارگان كه نشانه وجود كشش گرانشي يك سياره در اطراف آن است، مورد بررسي قرار گرفته بودند.
جرم اين سياره جديد در حدود 4.5 برابر زمين بوده كه در اطراف ستاره GJ 667C در فاصله 22 سال نوري از زمين گردش مي‌كند. نور دريافتي توسط اين سياره مشابه زمين است.
به گفته ستاره شناسان، اين سياره در يك منظومه سه ستاره‌اي قرار گرفته كه دو ستاره ديگر در مجموعه ستارگان كوتوله نارنجي قرار مي‌گيرند.
ستاره GJ 667C از ساختار شيميايي متفاوتي نسبت به خورشيد برخوردار بوده و ميزان عناصر سنگين‌تر از هليوم آن مانند كربن، آهن و سيليكون بسيار پايين‌تر است.
اين كشف نشان دهنده اين مطلب است كه سيارات با قابليت برخورداري از حيات در محيط‌هاي بيشتري قابل مشاهده هستند.
اين ستاره، پيش از اين با يك سياره بزرگ در اطراف آن شناخته شده بود كه البته هيچ گاه اطلاعات آن منتشر نشد. اين سياره به قدري به ستاره خود نزديك بوده كه وجود آب در آن امكان‌پذير نيست.
دانشمندان همچنين بر اين باورند كه احتمالا يك سياره گازي و يك سياره ابرزمين ديگر در منظومه اين ستاره وجود دارد.
 

با تشکر از سایت کنجکاو به خاطر این خبر

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر