با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۰ شهریور ۲۷, یکشنبه

کشف یک خورده سیارک تحت عنوان Vesta توسط تلسکوپ صبح ناسا

South Pole of Vestaوستا سیارک که توسط تلسکوپ سحر ناسا کشف شده است.داده های بدست امده از دوربین سحر ناسا بدست آمده است به دانشمندان در تعین فرآیند های مختلف در بوجود آمدن وستا کمک می کند.عکس های گرفته شده ویژگی های قابل توجه وستا از جمله صبح وستا به طرفداران این ماموریت درتجسم دومین شی عظیم درکمربند سیاره ای کمک می کند.


شما در این ویدئو می بینید که نور در عرض شمالی وجود ندارد زیرا مانند کره زمین وستا زیرا مانندزمین وستا در فصل زمستان است و منطقه شمال آن در تاریکی به سر می برد.هنگامی که چرخش وستا بگونه ای می شود که قطب جنوب در قسمت بالا قرار می گیرد نیمی از آن در تاریکی و نیمی از آن در روشنایی قرار می گیرد.


یکی دیگر از ویژگی های متمایز وستا ساختار دایره ای شکل در قطب جنوب است.دانشمندان مشتاق به دیدن این منطقه بسته هستند تلسکوپ هابل ناسا برای اولین با این منطقه را شناسایی کرد.شاختار دایره ای شامل چند صد مایل گسترده از سخره هایی هستند که دارای چندین مایل ارتفاع هستند.یکی از این تپه ها درمرکز این گودی تقریبا 9 مایل افزایش می یابد و به ارتفاع 15 مایل می رسد و آن را به بالاترین ارتفاع در همه گونه های شناخته شده منظومه شمسی تبدیل می کند.


مجموعه تصاویر بدست آمده دوربین سحر 2700 کیلومتر با لاتر از سطح وستا بود برای تعین محور چرخش آن یک سسیستم مختصات جغرافیایی طول و عرض مورد استفاده قرار گرفت یکی از اولین وظایف دوربین سحر تعین مختصات نسبت چرخش وستا نسبت به زمین بود.


تعین طول جغرافیایی نسبت به نصف النهار مبدا درگرینویچ توسط گروه ساینس از دهانه کوچک وستا حدود 1640 فوت و 500 متر به نام کلودیا زن رومی قرن دوم بیش از میلاد و الهه سحر انجام گرفت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر