با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۰ شهریور ۱۱, جمعه

ناسا تصویری از صبح مریخ را ارائه داد

این تصویر که توسط کامپیوتر گرفته شده بخش از مریخ را در مرز بین تاریکی شب و نور روز در منطقه Gale Crater نشان می دهد.ناسا دهانه گیل را به عنوان محل فرود کاوشگر آزمایشگاه علمی مریخ انتخواب کرد.مریخ نورد ماموریت راه رفتن بروی سطح مریخ در قسمت شمال دهانه گیل را در ماه اوت 2012 خواهد داشت.

گیل دهانه 96 مایلی(154 کیلومتری)در قطر مریخ اس و دارای یک کوه لایه لایه به طرف بالا حدود 5 کیلومتر بالاتر از کف دهانه است و حل فرود در 4.5 درجه عرض جغرافیایی حنوی 137.4 درجه طول جغرافیایی است.

این تصویر با استفاده از اطلاعات سه بعدی از ارتفاع سنج لیزری مدار حلقوی مریخ که پرواز در مدار ناسا توسط نقشه بردار مرخ ساخته شد بعد عمودی تصویر نیز اغراق آمیز نیست و اطلاعات مربط به رنگ مطابق ویژیگی رنگ مریخ است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر