با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۰ شهریور ۲۴, پنجشنبه

ناسا از نصب یک سیستم جدید بروی کاوشگر های خود خبر داد

Artist concept SLS



ناسا در حال حرکت به جلو با توسعه سیستم پرتاب است بالا بر پیشرفته موتور بروی سیستم نصب خواهد شده که توانایی اکتشاف بشر برای خارج از منظومه شمسی را افزایش خواهد داد.و این سیستم جدید به معنی رسیدن به خارج از مرزهای فعلی با حزینه مقرون به صرفه تر امنیت بیشتر و سازگارتر با محیط زیست است.


سیستم پرتاب جدید یا SLS طراحی شده برای حمل چند منظوره سیستم نفرات و تجهیزات بیشتر به مقصد های دورتر است.


علاوه بر این ، SLS به عنوان پشت برای شریک تجاری و بین المللی خدمات حمل و نقل را به ایستگاه فضایی بین المللی خدمت می کنند. چارلز بولتون مدیر ناسا گفت با راه اندازی این سیستم در آمدی فروانی برای امریکا حاصل خواهد شد و امپراتوری آمریکا را در فضا ادامه خواهد داد و الهام بخش میلیون ها نفر در سراسر جهان خواهد بود.پرزیدنت اوباما ما را به چالشی جسورانه در ناسا می کشد و این دقیقا همان چیزی است که ما در ناسا انجام می دهیم رویای یک روز راه رفتن بروی مریخ.


موشک SLS با استفاده از سرمایه گذاری های تکنولوژیکی بروی شاتل فضایی و صورت فلکی با استفاده از سخت افزاری اثبات شده ساخته شده است که به کاهش هزینه ها و توسعه عملیات ترکیب هیدورژن مایع و اکسیژن مایع انجام می شود.ددر این سیستم جدید از سوخت جامد و بالابر هفتاد تنی استفاده خواهد شد و تا پایان سال 2017 ماموریت خود را انجام خواهد داد.


این طراحی به ناسا اجازه می دهد که تا حد زیادی از هزینه های خود بکاهد و فاصله های بیشتری را طی کند.معاون مدیر ناسا لور گارو گفت با اتخاذ روش های صرفه جویانه تر در سال تا صدها میلیون دلار می توان پس انداز کرد.


SLS ها دسترسی ناسا را به فضا بیشتر و به اکتشاف سیارک های نزدیک زمین مریخ و اطلاعات ما را نسبت به شکلگیری منظومه شمسی و شکلگیری آب و مواد آلی بیشتر می کند.و اطلاعاتی از چگونگی شکلگیری حیات در دورتر از جو زمین و درک جایگاه دقیق ما از جهان هستی را به ما می دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر