با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۴ آذر ۱۱, چهارشنبه

مورچه عسل!

مورچه گلدان عسل یا مورچه عسل به انگلیسی Honeypot ant نوعی مورچه است که در مناطق خشک سراسر جهان در استرالیا و مکزیک و آفریقای جنوبی آریزونا کلورادو یوتا و کالیفرنیا زندگی می کند.
این مورچه ها همانند زنبور شیره گیاهان را می مکند،و آنها را بصورت هضم نشده در معده خود تا خانه خود حمل می کند و شکم آنها به اندازه یک دانه انگور یا گیلاس بزرگ می شود،و بعدا این ذخیره غذایی مورد استفاده خود جاندار مورچه های دیگر و حتی سایر جانداران و انسان نیز قرار می گیرد.



این مورچه ها بعد از ورود به زیر زمین یا لانه جانداران آویزان می شوند و در فصول دیگر مورد استفاده سایر مورچه ها قرار می گیرد.زمانی که کارگران در یک کولونی دست از کار می کشند از این مورچه ها تغذیه می کنند و یا آنها را به کولونی های دیگر می برند.ملکه این نوع مورچه ها در هر بار 1000 تخم می گذارد،و مورچه های تازه متولد شده تا 11 سال عمر می کنند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر