با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ آذر ۱۸, دوشنبه

دانشمندان می گویندجهان ابتدایی دارای گرد و غبار کمتری بوده است!

یک تیم تحقیقاتی بین المللی به رهبری دانشگاه سوینبرن که موفق شده گرد و غبار یک کهکشان به نام IZw 18 را اندازه گیری می کند و گرد و غبار این کهکشان بسیار کم است و اندازه دانه ها صد بار کوچکتر از مقدار مورد نظر بشاد این کهکشان در دور ترین نقطه جهان قرار دارد و اطلاعات زیادی را در مورد کهکشان های مشابه و آنچه در کهکشان های اولیه که اتفاق افتاده به ما می دهد.
 دکتر فیشر می گوید می گوید این نتایج ممکن است حاکی از این باشد که کهکشان های اولیه دارای گرد و غبار کمتری بوده اند. این کهکشان نمونه ای از کهکشان هایی است که فرآیند ستاره سازی در آن بسیار شدید است و در مرحله انتفال به رنگ سرخ رنگ است و مقدار زیادی هیدروزن و فلزات را در خود دارد.میدان تابشی این ستار 200 برابر قوی تر از راه شیری است.
 این کهکشان در فاصله 59 میلیون سال نوری از ما قرار دارد.ستاره شناسان باور دارند میلیاردها ستاره جوان در این کهکشان ها در حال شکلگیری هستند.هیدروژن و هیلیوم و مواد تشکیل دهنده این کهکشان در انفجار بزرگ تشکیل شده است و حباب های گاز توسط بادهای ستاره ای از ابرنواختر های قبلی از نسل ستاره های قبلی این کهکشان قبلی در این کهکشان حال حمل شدن هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر