با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ آذر ۱۹, سه‌شنبه

تئوری کوانتمی جدید از سفر در زمان"آیا ما می توانیم از گذشته کپی های متعدد بگیریم؟"

دیوید دویچ یکی از پیشتازان کوانتم و فیزیکدان آکسفورد یک مدل ساده از سفر کوانتمی می گوید سفر در زمان با مقداری تناقض می تواند اگر به گذشته برگردیم اتفاق بیفتد.برای مثال اگر کسی به گذشته سفر کند و پدر بزرگش را بکشد در پارادوکس پدر بزرگ ایرادی که برای مسافر زمان پیش می آید این است که آن فرد هرگز متولد نشده است!در نتیجه قادر نخواهد بود در زمان سفر کند تا پدربزرگش را بکشد پس در نتیجه تعدادی از پارادوکس ها استدلال می کند که گذشته ابدا قابل تغیر نیست.
این سوال که چگونه شما می توانید وجود داشته باشید و به عقب برگردید تا پدر بزرگتان را بکشید وجود دارد؟به این معنی که اگر شما پدر بزرگتان را بکشید شما نصف احتمال وجود خود را از دست داده اید.و شما با یک نیمه وجود دارید و به گذشته برگشته اید تا پدر بزرگتان را بکشید.
اما پارادوکس پدر بزرگ تنها پیچیدگی سفر به زمان ذشته نیست مشکل دیگر قائده عدم شبیه سازی است.که از سال 1982 به صورت یک حقیقت در کوانتم فیزیک آمده است که به اصل عدم قطعیت هازنبرگ معروف است که با هر کدام می توان موقعیت یا حرکت ذره را تعین کرد.که بر اساس آن نمی توان از ذرات زیر اتمی زیراکس گرفت شما می توانید به یک صفحه نگاه کنید اما متاسفانه نمی توانید از داده های کوانتمی کپی بگیرید مگر اینکه داده ها را به شکل داده های کلاسیک در بیاورید این به ما کمک می کند تا بفهمیم چگونه داده های کوانتمی را پردازش کنیم.
اما اگر منحنی کوانتمی اجازه کپی داده ها را در قسمت های مختلف فضا را بدهد چه؟
مکان های خاصی در فضا و زمان بنام کرمچاله وجود دارد که اگر شما به آن بپرید در بعضی از نقاط گذشته ظهوری خواهید کرد بر طبق بهترین اطلاعات فیزیک این حلقه ها رد نشده اند اما پردازش اطلاعات کوانتمی نتایج عجیب و غریبی دارد.
ذره بعد از ورود به این حلقه در نقاطی از زمان اجازه عبور می یابد به معنی دیگر ذره نیاز دارد که خودش را در سفر به گذشته حفظ کند.
در بعضی از مفاهیم ذره اجازه می یابد که اطلاعات خود را در نقاط مختلفی از فضا ذخیره کند زیرا شما آن را به زمان دور می فرستید.این شبیه این است که شما ورژن های مختلفی از ذره را در نقاط مختلفی از زمان در دست داشته باشید و بتوانید کپی های بیشتری از ذره را بخوانید اما موضوع این است که شما سعی می کنید گذشته را تغیر دهید.
برای حل این مشکل بر اساس این مدل شما فقط می توانید بخشی از گذشته را مورد تغیر دهید که با وجود شما سازگاری داشته باشد و در تناقض نداشته باشد.
محققان استدلال می کنند که رویکرد وایلد ممکن است دارای اشکالاتی باشد برای مثال حلقه امکان کپی کردن اطلاعات را نداهد.
قضیه شبیه سازی نیز می تواند نقض شود و کپی اطلاعات کوانتمی مانند اطلاعات اینترنتی توسط افرادی که به حلقه دسترسی دارند شکسته شود و اطلاعات کوانتمی نیز باید مانند اطلاعات کوانتمی رمزگذاری شود.دانشمندان می گویند این مدل نیازمند برسی بیشتر است.

۳ نظر:

  1. ma k nafahmidim chi neveshtid!!!tarjome !!

    پاسخحذف
  2. اونا تو فکر رمز گذاری اطلاعات کوانتومی هستن ... بعضی ها هم بیست و چهار ساعته تو فکر فیلتر کردن سایت ها !

    پاسخحذف
  3. نه واقعا ........ خودت فهمیدی چی گفتی ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یه سری اصطلاحات فیزک رو چسبوندی به هم

    پاسخحذف