با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ شهریور ۲۲, جمعه

جهان پنهان:یک مه کهکشانی از قسمت های نادیده جهان پرده بر می دارد!

با استفاده از تلسکوپ هرشل آژانس فضایی اروپا ستارشناسان مشاهده کردند که کهکشان های دورودست دیده شده مسئول مه کیهانی هستند و می توانند یک پنجره جدید از تولد ستاره ها در جهان اولیه باشند.
ستاره شناسان تخمین می زنند که میلیاردها میلیارد کهکشان و تریلیون ها کهکشان کوتوله در جهان قابل مشاهده باشند و تصویر متعلق به یک کهکشان بیضوی است که در فاصله ده میلیارد سال نوری از زمین است و تحت نام 666 B1938 JVAS معروف می باشد که می تواند بعنوان یک لنز گرانشی برای مشاهده کیهان در 14 میلیار سال قبل مورد استفاده قرار گیرد.
ابر خوشه های قابل مشاهده در جهان:ده میلیون
گوره های کهکشانی قابل مشاهده:25 میلیون
کهکشان های بزرگ قابل مشاهده:350 میلیون
کهکشان های کوتلوه قابل مشاهده:7 تریلیون
ستاره های قابل مشاهده:30 میلیارد تریلیون ( 3x10 ² ² )
اختر شناسان به تازگی دریافته اند که ممکن است شمار کهکشان ها در برخی از نقاط کیهان را دست کم نود درصد دست کم گرفته باشند.
در مورد بسیاری از کهکشان های قدیمی نور آنها توسط ابرهای بین ستاره از گرد و غبار به زمین می رسد.ستاره شناسان همیشه می دانند که کسری از کهکشان ها از دست رفته اند ولی ما برای اولین بار قادر به اندازه گیری تعدادی از کهکشان هایی هستیم که قبلا اندازه گیری نشده اند.
این دو تیم از مجموع ای از مشاهدات خود از نوری که ده میلیارد سال قبل به وجود آمد و به اصطلاح  لیمان یا نور آلفا معروف است.تلسکوپ کامپایل آمریکا نیز با نقشه کیهانی تئودور لیمان را کشف کرد لیمان انرژی آزاد شده از هیدروژن بر انگیخته است و یک دوربین خاص بنام HAWAK-1 اثر ساطع شده از طول موجهای مختلف را رصد می کند.
مشاهدات نشان داد که نوری که در طول موج لیمان بصورت یک بسته خال خال(نقطه نقطه)به ما می رسد مربوط به کم نور ترین کهکشان هایی است که در جهان اولیه زاده شده اند.
اختر شناسان نتیجه رفتند این آلفای ساطع شده می تواند شامل نود درصد کهکشان هایی باشد که تاکنون دیده نشده اند و ستاره هایی که تا کتون دیده شده اند شامل تنها ده درصد از جهان مشاهده شده باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر