با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ شهریور ۲۶, سه‌شنبه

چهار نظریه در باره ماهیت جهان های موازی

نظریه جهان های موازی می گوید جهان ما یکی نیست و بسیاری از جهان ها به موازات یکدیگر قرار دارند.تمام فیزیکدان ها باور دارند که این جهان ها وجود دارند و حتی راهی برای تماس آنها با یک دیگر وجود دارد.

نظریه اول-جهان های موازی اساسا اینقدر بزرگ هستند که قوانین این احتمال حکم می کند قطعا در جایی دیگر در سیاره ای دقیقا مشابه زمین قرار دارد که در آن یک رویداد دقیقا یک سان د حال رخ دادن است.د واقع یک جهان بی نهایت در بی نهایت.
حد مجاز سرعت نور محدود است و ما بیشتر جهان را نمی بینیم و فقط لحظه انفجار بزرگ از 14 میلیارد سال قبل و گسترش فضا برای ما قابل مشاهده است.وجود این فرض به دو پیش فرض نیازمند است کائنات نامتناهی.اگر این موضوع درس باشد جهان های موازی به قدری دور هستند که هیچ پیامی نمی توان با آنها مبادله کرد.

نظریه دوم-اگر شما به قدر کافی دو شوید به سرزین عجایب سقوط می کنید.در نظریه منطقه ای از فظا در یک تورم بین جهان موازی ما و بقیه جهان ها قرار دارد که دسترسی به جهان های موازی از طیق این قسمت های تورم امکان پذیر است.در این مورد نیز دو نظریه وجود دارد که نظریه اول به معنی تورم ابدی است و تعداد زیادی جهان بعد از شکلگیری بخاطر تورم آشفته بصورت حباب پدید آمده اند و این به معنی نامتناهی بودن کیهان ما نیست د نظریه دوم این جهان ها بروی تخته ای قرار دارند و با یک دیگر قابل برخورد هستند.

نظریه سوم- می گوید جهان های موازی متفاوت از هم هستند و فضا و زمان در جهان خود ما از زمان بیگ بنگ پدید آمده است و درنتیجه این جهان ها هیچ ارتباطی با هم ندارند البته از نظر ریاضی یک موج تابعی از وجود است و در طول زمان تکامل می یابد پس این امکان نیز می تواند وجود داشته باشد که بی نهایت جهان با ابعاد بی نهاید در بازه های کوانتمی در حال تداخل با یک دیگر باشند.از چهار نوع جهان در نظریه تنها سطح سوم با نظریه ریسمان ها تطابق دارد.و بر این اساس جهان های موازی می توانند از طریق کرمچاله ها با هم در اتباط باشند.

نظریه چهارم-پس از رنگین کمان یک سزمین جادویی قرار دارد و جهان هایی وجود دارد که قوانین ریاضی و فیزیکی کاملا متفاوت با جهان ما را دارند و بر اساس یک اصل در ریاضی هر جهان با هر قوانینی امکان وجود دارد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به کتاب جهان های موازی پروفسور میچیو کاکو مراجعه شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر