با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ مرداد ۱۸, جمعه

اثر یک یادگاری باستانی از انفجار بزرگ منجر به پیدایش سرنخ های جدید از منشا کیهان شد..

برای فهمیدن رازهای کیهان دانشمندان تلاش می کنند تا به گذشته های دور مانند بیگ بنگ برگردند.برسی های جدید از از موج های کوچک زمینه کیهانی با استفاده از داده های دانشگاه ملی لارنس برکلی توانسته اند چشم انداز دور تری از گذشته زمان گرفته باشند زمانی که هنوز صد تا سیصد هزار سال از انفجار بزرگ گذشته بود.و نکات جدیدی از سرنخ آنچه اتفاق افتاده بود را فراهم می کند.
ما تصویری استاندارد از کیهان اولیه را یافتیم.ما دریافتیم که در آن چیرگی تابشی ماده بدنبال مسلط شده بودمراحلی که ما می توانیم با داده های جدید آن را بیازماییم.
اریک لیندر گفت اما نکاتی است ه امواج تابش نمی توانسته اند ماده را آنطوری که مورد انتظار بود ماده را تکمیل کنند یا به وجود بیاورند.
یک فیزیکدان نظری با بخش فیزیک آزمایشگاه برکلی و عضو پروژه کیهان شناسی ابرنواختر گفت:به نظر می رسد یک خط تیره که یک خط تیره از تابش رادیویی بیش از اندازه سرنخی از فتون های CMB نیست.
لیندر و همکارانش به تجزیه و تحلیل آخرین داده های ماهواره پلانگ آژانس فضایی اروپا و کاوشگر ناهمسانگردی مایکروویو ویلکینسون ناسا (WMAP)که اندازه گیری تحت فشار CMB  ها را با وضوح بالاتر و صدای کمتر و آسمان تحت پوشش بیشتر از زمان های قبل انجام دادند.
لیندر می گوید اولین مظنون در پشت این ذرات نسبی نسخه های وحشی از نتریونها هستندد که پرجمعیت ترین ساکنان جهان امروز بعد از فتون ها هستند.
اصطلاح وحشی برای متمایز کردن این نتریون های نخستین و اصلی از آنهایی که انتظار می رود فیزیک ذرات در حال مشاهده آن باشد به کار می رود.مظون دیگر انرژی تاریک ضدگرانشی است نیرویی که شتاب انبساط جهان ماست بازهم در هر حال آن قسمتی از انرژی تاریک جهان امروز ما مشاهده می شود.
لیندر می گوید انرژی تاریک اولیه کلاسی از توضیحاتی برای منشا شتاب کیهانی است مه در برخی از مدل های فیزیک مطرح می شود در حالی که یک انرژی تاریک متعارف مانند ثابت کیهانی به یک قسمت از میلیونها انرژی کل چگالی که در طول زمانCMB  ها را پراکنده است می گویند انرژی تاریک اولیه می توانست چگالی انرژی یک به ده میلیون برابر بیشتر را داشته باشد
لیندر می گوید انرژی تاریک اولیه می توانسته شتاب کیهانی را تا هفت میلیارد سال بعد براند کشف واقعی نه تنها ارائه یک دید جدید نسبت به منشا شتاب کیهانی است شاید هم می تواند شواهد جدیدی برای نظریه ریسمان و مفاهیم دیگر فیزیک مانند انرژی باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر