با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ مرداد ۱۱, جمعه

اختر شناسان:مطالعه 300 کهکشان نه میلیارد ساله تئوری های ما را پیشین ما را به چالش می کشد.

جهان ما با مجموعه ای از کهکشان ها احاطه شده است که توسط گرانش به خانواده ای بزرگتر بنام خوشه ها را شامل می شود در قلب بیشتر خوشه ها غولی قرار دارد که با رشد کهکشان باعث ادغام آن با کهکشان های همسایه می شود که در اختر شناسی به آن فرآیند آدم خواری کیهانی می گویند.محققین اسپیتزر ناسا و میدان گسترده کاوشگر WISE نشان دادند برخلاف تئوری های قبلی,این کهکشان های عظیم الجثه به منظور کاهش سرعت رشد خود در طول زمان از تغذیه خود می کاهند و این باعث خاوش شدن کهکشان می شد و کمتر کهکشان های همسایه را به سمت خود می کشند.
ین تینگ از دانشگاه سینیکا در تایپه تایوان گفت ما کهکشان هایی را پیدا کردیم که در طی پنج میلیارد سال آیند به مردن آغاز خواهند کرد.و به وزنشان اضافه نخواهد شد.
پیتر ایسن هاردت، نویسنده مشترک از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در پاسادنا، کالیفرنیا، گفت: "WISE و اسپیتزر
به ما اجازه مشاهده بسیاری از اجسام را که وجودشان را درک می کنیم و همچنین بسیاری از اجسامی را که درک نمی کنیم را می دهند توده های عظیمی از کهکشان های مختلف خوشه های کیهانی توسط اسپیتنزر مورد مطالعه گرفتتند و دانشمندان پروژه ای برای Wise دارند
یافت های جدید به ما اجازه درک خوشه های کهکشانی در میان عظیم ترین توده های کیهانی را می دهند.
خوشه های کیهانی از هزاران ستاره ساخته شده اند.اختر شناسان به تازگی دریافته اند خوشه های باز یا BCG ها می توانند تا دها برابر جرم کهکشان های مشابه مانند کهکشان راه شیری خودمان را داشته باشند.آنها بسیار بزرگ هستند و قادر به کشیدن و جذب ستاره ها از خوشه های دیگر هستند.
برای نظارت این فرآیند احتر شناسان نزدیک به 300 خوشه کیهانی با عمر 9 میلیارد سال را مورد برسی قرار دادند دور ترین خوشه مربوط زمانی است که عمر جهان 4.3 میلیارد سال بودو نزدیک ترین آنها بسیار قدیمی تر هست و عمری معادل 13 میلیارد سال دارد(عمر جهان 13/8 میلیارد سال است)
شما نمی توانید رشد یک هکهشان را مشاهده کنید.بنابراین سرشماری جمعیت رویکردی است که به ما اجازه می داهند بطور نسبی خوشه های کیهانی را مشاهده کنیم.در گذشته خوشه هایی که مربوط به تاریخ گذشته جهان بود قابل مشاهده بودند.
اسپینتزر و WISE هر دو ویژگی های منحصر به فردی دارند که مکمل هم هستند مثلا اسپینتزر می تواند جزئیات دقیق تری نمایش دهد در حالی که WISE قادر به نشان دادن خوشه های دورتر است و WISE تمام آسمان را با مادون قرمز بهتردر تصرف خود داردگرفتن تصاویر از خوشه های نزدیک میدان دید گسترده تری را می دهد.WISE بعد از سال 2011 بعد از دوبار اسکن موفق آسمان به استراحت رفت.
ای یافته ها نشا می دهد که فرآیند رشد BCG با یک اندازه پیش بینی شده تا 5 میلیارد سال قبل ادامه یافت در آن زمان جهان 8 میلیارد سال داشت.به نظر می رسد پس از آن زمان کهکشان ها خوردن یک دیگر را متوقف نمودند.
دانشمندان در مورد علت کاهش اشتهای BCGs  ها نامطمئن هستند اما نتایج فعلی نشان می دهد مدل های فعلی نیاز به بازنگری دارند.
BCGs  ها شبیه نهنگ آبی هستند هر دو غولپیکر و نادر و تنها تعدادی از آنها در جهان سرشماری شده اند.سرشماری های ما از BCG ها شبیه اندازه گیری وزن نهنگها است و وزن آن همان چیزی است که مافکر می کنیم تئوری های جدید منجر به آمدن پرسش های جدید می شوند لین این مطلب را اظهار کرد.
یک توضیح احتمالی دیگر این است که تعداد زیادی از ستاره های بالغ تر در خوشه های کیهانی در محیط های خشن می توانند ستاره هایی را که از ادغام کهکشان ها به دور مانده اند به فضا پرتاب کنند که در مشاهدات اخیر ما قادر به تشخیص نیست این امکان نیز وجود دارد که کهشکان های دیگر با حجم بالا وجود داشته باشند که قادر به ادامه رشد باشند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر