با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ مرداد ۶, یکشنبه

کشف دوسیاره نزدیک جدید که عمری بیشتر از کهکشان راه شیری دارند همه تئوری های قبلی ما را به چالش می کشد!

دو سیاره غول پیکر هم اندازه مشتری در سال 2012 که به دور مداره ستاره ای که در فاصله 375 سال نوری از ماست و به زودی به یک غول سرخ تبدیل خواهد شد کشف شده اند این سیارات از جمله قدیمی ترین جهان هایی هستند که تا کنون کشف شده اند.
دانشمندان موسسه ماکس پلانک برای نجوم در هایدلبرگ، آلمان. کهکشان بر این عقیده هستند که کهکشان راه شیری خود هنوز بطور کامل شکل نگرفته است.جان سیتوان گفت در طول مطالع با استفاده از سرعت شعاعی که ستاره شناسان برای مشاهده لرزش دوره ای نور یک ستاره در حال چرخش برایکشش گرانشی آن استفاده می کنند ستیاوان و همکارانش درمدار ستاره دو سیاره در حال چرخش را یافتند که  HIP 11952. نام گرفت.
یک تخمین می گوید که ستاره میزبان 12.8 میلیاردسال سن دارد و در نتیجه به احتمال زیاد در ابتدایعمر جهان در متر از یک میلیارد سال بعد از انفجار بزرگ شکل گرفته باشد بر اساس محاسبات این تیم سیاره بیگانه از ژوپیتر بزرگتر است و مدار کامل آن هفت روز است سیاره دوم سه برابر مشتری است و دوره چرخشش آن نه و نیم ماه است.
ستیوان گفت معمولا سیارات مدت کوتاهی پس از تشکیل ستاره ها تشکیل می شوند و سیارات نسل بعدی بعد از مرگ ستاره ها اما این مساله هنوز جای بحث دارد.
این کشف های نشان می دهد ککه شکل گیری سیارات در جهان اولیه علیرغم این واقعت که در ستاره ها عناصر سنگین ماند هیلیوم و هیدروژن با تئوری پذیرفته شده مقابله می کند اما یک مدل دیگر بنام پارچه می گوید که عناصر سنگین برای شکلیگیری به فرایند تشکیل سیارات نیازمندد.سیتوان گفت آهن تنها یک درصد خورشد ما را شامل می شود.
نظریه رشد پیوسته که تاکنون مشاهدات آن را تایید کرده اند می گوید بسیاری از سیارات کشف شده در پناه ستارگان که تا به امروز نسبتا جوان هستند مقادیر بالایی از فلزات را دارند.
وی افزود برای برسی این موضوع ضروری است که در اطراف ستاره های قدم تری که مقادیر کمتری فلز دارند پژوهش انجام شود.

۲ نظر:

  1. I dislike the way you are presenting this page! You never include your references! Most probably you are one of the many stupid people working for the Islamic Republic!!!

    پاسخحذف
  2. منبع همه مقالاتی که من ترجمه می کنم یا سایت ناسا هست یا سایت www.dailygalaxy.com بجای برچسب زدن و فحش دادن کمی سرچ کنی متوجه می شوی!البته به نظر من اونهایی که واسه جمهوری اسلامی کار می کنند خیلی باهوش تر از شما ها هستند و الا الان شما سوار کار بودید نه اونها!!!

    پاسخحذف