با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۳, سه‌شنبه

سیاهچاله ها و درک انرژی تاریک

همانطور که می دانید جهان همیشه در حال گسترش است و زمانی نبوده است و دانمشندان این موضوع را به تازگی متوجه شده اند که جهان با نرخ سریعتر از آنچه که قبلا تصور می شد در حال گسترش است..
پروفسور هاگی استاد دانشگاه تل آویو فرمولی برای اندازه گیری میلیاردها سال نوری با دقت باور نکردنی با استفاده از سیاهچاله ها یافته است.نترر با استفاده از یک تیم چینی و فرانسوی از ستاره  شناسان متدی را توسئه داد که با استفاده از نوع خاصی از سیاهچاله ها در مرکز کهکشان اجازه می دهد تا به گذشته کیهان نگاه کنیم با دیدن گذشته کیهان ستاره شناسان قادر خواهند بود سرعت گسترش کیهان را تخمین بزنند.
سیاهچاله ها چگال ترین اجرام عالم هستند و گرانش آنها به قدری است که همه چیز را به سمت خود می کشند و سپس به گرم می کنند و سپس بصورت یک بخار بسیار بزرگ رادیو اکتیو آزا می کنند.
زمانی که من می گویم بزرگ منظور اندازه تشعشع به اندازه یک کهکشان حاوی 100 میلیارد ستاره است
ستاره شناسان از اشعه X بعنوان یک ابزار اندازه یری برای محاسبه مقدار سالها استفاده می کنند.در هر حال این اولین دفعه است که یک سیاهچاله کمک می کند نترر و تیمش با اندازه گیری میزان اشعه خارج شده از سیاهچاله و میزان تابشی که از سیاهچاله به زمین می رسد میزان دور شدن سیاهچاله از محل تقریبی آن را می گویند.
دقت سیاهچاله ها نیز به جرم آنها بستگی دارد نتر و تیمش یک نوع سیاهچاله های خاص را که قادر به تولید گازهای گلخانه ای متناسب با جرم خود بودند را مورد مطالعه قرار دادند.
این روش برای اندازه گیری جرم برای محاسبه میزان اشعه ساطع شده مورد استفاده قرار می گیردمحاسبه فاصله سیاهچاله ها ثابت می کند که فاصله گرفتن در عرض چند میلیو نسال نوری رخ داده است.ام او با اعتماد کامل می گوید این فاصله در مسافت های طولانی دقیق تر خواهد بود و با روش ابرنواخترهای امروزی مطابقت خواهد داشت.
نترر می گوید محاسبه برخی از فواصل دور به ما در حل برهی از اسرار جهان کمک خواهد کرد هدف نهایی از این کار درک انرژی تاریک نیروی محرک گسترش جهان است و او امیدوار است که این انرژی در طول تاریخ کیهان ثابت بوده باشد. 

۱ نظر:

  1. با سلام و سپاس بخاطر مطلب. دوست محترم صفحه سیاه و نوشته های سفید برای چشم مضر هست و همچنین خواندن مطلب را سخت میکند. اگر امکانش را دارید پس زمینه سایتتان را سفید انتخاب کنید. ضمناً متن مملو از اشتباهات تایپی و ترجمه هست مثلاً «توسعه» صحیح است و در جمله اول «زمانی نبوده است» هم اضافی بنظر میرسد چون هیچ ربطی به کل جمله ندارد. با پوزش؛ این مطلب تنها برای شما هست و میتوانید آن را پاک کنید!

    پاسخحذف