با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ اردیبهشت ۵, پنجشنبه

آیا منظومه شمسی ما می تواند ناشی از انفجار یک ابرنواختر باشید؟شهاب سنگ ها سرنخی برای تایید این نظریه هستند.

دانه های گرد و غبار در هم آمیخته با منظومه شمسی و در اطراف به مانند باز Pinball به فاصله 4/5 میلیارد سال بیرون می روند.
نمونه شهاب سنگ حاوی یک ماتریس دانه های ریز غنی از کربن و همراه با چاندرولس کربنی که هردو شمال مواد معدنی اولیه هستند برسی های دانشگاه وسترون رزورو در 2011 نشان داد که شواهدی از آسیب دیدگی ناشی از تشاشعات در هر دو مورد وجود دارد.
همچنین شهاب سنگ آلند شامل دانه های میکروسکوپی الماس با اثر ایزتوپی عجیبی است که نشان دهنده منشا فرا خورشیدی این دانه هاست و احتمالا محصول یک ابر نواختر در همین نزدیکی است.
محققان اکنون مشغول برسی یک تکه کوچک از یک شهابسنگ هستند که احتمال دارد نزدیک خورشید تشکیل شده باشد ولی از یک کمربند ابر نواختر تشکیل شده است.سپس از داخل یک هسته سوزان درونی مانند خورشید بازگردادنده می شود محققان می گویند نتایج این برسی به درک بهتر ا از روزهای اولیه منظومه شمسی و فرآیند شکل گیری و تابش نور در ستارگان کمک می کند.
این می تواند مفاهیمی برای چگونگی تشکیل منظومه شمسی و احتمالا سایر سیستم های خورشیدی و چگونگی تشکیل آنها باشد.
جاستین سیمون از مرکز فضایی جانسون ناسا در هستون گفت:تعدادی از مدل های اختر فیزیکی در تلاشند که توضیح دهند آیا دینامیک تشکیل ستاره در یک دیسک گازی وحد دارد؟اما همه آنها بستگی به توضیحات ما در مورد امضای پیدا شده این شهابسنگ ها دارد.
این تیم با گنجاندن 4.57 میلیارد ساله در جزئیات یک پروپ کوچک در مطالعه و اندازه گیری غلظت دو ایزوتوپ اکسیژن مختلف در لایه های سنگی مختلف از همان عنصر متوجه شدند که ایزوتوپ ها تعداد متفاوت از نتوترون ها را در هسته اتمی خود دارند.
در نتیجه نمی توانند ناشی از یک منشا یکسان باشند و این مساله می تواند تاییدی بر این باشد که ممکن است قسمتی از سنگ از انفجار یک ابر نواختر تشکیل شده باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر