با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ فروردین ۳۱, شنبه

تصویر نجومی روز سحابی سر اسب!

تصویر مربوط به سحابی سر اسب است یک سیستم پنج ستاره ای در مرکز تصویر دیده می شوددر میان سحابی نیز ستاره های درخشانی به چشم می خورد.
دانشمندان می دانند که تابش خیره کنند اشعه ماورا بنفش از یکی از این ستاره ها ناشی از تبخیر سحابی است.ابرهای سحابی در قسمت های بالایی در حال پراکند شدن هستند اما نوک ستون چگالی کمی بالاتر از هیدروژن و هلیون دارد.تابش شدید ستاره ای ناشی از تبخیر شدید هیدروژن است.
ستاره شناسان برای رصد این عکس از تلسکوپ هابل به مناسبت 23 ساله شدن این تلسکوپ استفاده کردند این سحابی بیش از یک قرن قبل کشف شد و مورد علاقه شدید منجمان اماتور و حرفه ای بوده است.این سحابی در صورت فلکی جبار و در فاصله 15000 سال نوری از زمین قرار دارد و تصویر با استفاده از مادون قرمز گرفته شده است.
 ویدئو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر