با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ بهمن ۲۰, جمعه

سیارات مانند کره زمین همه جا در اطراف ما هستند حدقلا 75 میلیارد سیاره قابل سکونت در جهان وجود دارد!

 با استفاده از داده های کاوشگر کپلر ناسا محققان کشف کردند بسیاری از غول های سره سیارات سنگی به اندازه زمین را در اطراف خود دارند.و با توجه به این که کوتوله های سرخ نور کمی دارند بطور بالقوه برای وجود حیات مساعد هستند.
 کرتنی درسینگ از محققان ناسا می گوید یی از این سیارات در حیات خلوت ما در فاصله 13 سال نوری از زمین قرار دارد. منظومه شمسی دارای کوتوله های سرخ بسیاری است ه به دلیل کم نور بودند دیدن آنها در آسمان شب مشکل است ولی اگر آنها 75 در صد ستاره های موجود در اطرافمان را تشکیل دهند احتمالا 6 در صد آنها سیاره هایی به اندازه زمین را دارند ه به دورشان می چرخند و این رقم یعنی حدقلا 75 میلیارد ستاره! David Charbonneau نویسنده همکار با cfa گفت ما الان می دانیم سیارات قابل سکونت در اطراف ما بسیار شایغ عستند و این امر حاکی از آن است که به میزان قابل توجهی جست و جوی حیات در سیارات خارج از منظومه شمسی راحت تر است.
البته بی شک شرایط زندگی در یک کوتوله سرخ دقیقا مانندزمین نخواهد بود و قسمت هایی از سیاره که به دور کوتوله می چرخد قابل سکونت نواهد بود و جو آن باید فشردگی لازم برای تنظیم دما ناشی از فوران های کوتوله را داشته باشدامام مزایای آن این است که فرصت بسیار زیادی برای زندگی خواهد داشت شایط بطور بالقوه طولانی تر از عمر جهان محاسبه کنید طول عمر زمین 5 میلیارد سال است اگر کره زمین 10 میلیارد سال برای فرگشت زمان داشت یافته ها بطور دقیق امروزتکمیل و ر در یک کنفرانس مطبوعاتی دراروارد اسمیتسونین برای علوم اخترفیزیک در کمبریج، MA اعلام خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر