با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ مهر ۱۱, سه‌شنبه

دانشمندان به کشفیات جدید در باره ادغام دو سیاهچاله دست یافتند.

بر طبق نظریه انشتین هر وقت که اشیا حجیم متقابلا بر یک دیگر تاثیر بگذارند موجهای گرانشی ایجاد می کنند که در اساس زمان و مکان اختلال ایجاد می کنند این مواج شدن با سرعت نور بطرف بیرون کائنات با سرعت نور سرازیر می شود وقتی که این ستاره شناسان شواهد غیر مستقیم این بی نظمی را پیدا کردند امواج از منبع اصلی بسیار دور شده بودندرصد خانه به گونه ای ساخته شده بود که بیشترین حساسیت را برای یافتن این امواج داشت دانشمندان چند سال قبل فکر کردند که موفق به این کشف شده اند امواج فریبنده جاذبه از تعدادی از منابع نیرومند بود.
 از برخورد سیاهچاله هایی که میلیون ها بار از خورشید حجیم تر بودند نوسان این موجها به قدری آهسته بود که با امکانات زمین قابل یافتن نبود.دانشمندان پیشنهاد کردند که از یک ایستگاه دیگر و ابزار آلات دقیق مانند آنتن لیزری که بیشترین اولویت را برای تحقیقات آینده داشت استفاده شود.
تیمی از متخصصان فیزیک نجومی ناسا کاوش و محاسبه شگفت انگیز سیاهچاله ها را بر عهده گرفتند. آنها بر روی نوعی از روشنایی مطالعه کردند که زمانی که توسط تلسکوپ دیده شده بود. ستاره شناسان سرانجام موفق به کشف امواج جاذبه از این حادثه(ادغام یا کنار هم قرار گرفتن دو سیاهچاله شدند)(.مطالعه امواج جاذبه به فیزیک دانان امکان داد که به این موضوع پی ببرند که جهان دارای پدیده های بسیار عجیب و ناشناخته ای است. که دریچه های جدیدی را بروی قوانین بنیادی فیزیک باز می کند مرگ ستارگان تولد سیاهچاله ها اولین لحظات کیهان از یک سیاهچاله حچیم هیچ چیز حتی نور نیز نمی تواند فرار کند و در آن یک نبرد جاذبه ای در میان است.کهکشان های خیلی بزرگ مانند منظومه شمسی سیاهچاله های بسیار حجیمی در مرکز کهکشان دارند که میلیون ها بار از خورشید حجیم ترند.
 و وقتی دو کهکشان با یک دیگر برخود می کنند سیاهچاله های آنها نیز یک سیستم دوتایی تشکیل می دهد. سیاهچاله هایی که به هم نزدیک می شوند انرژِ اوربیتال های خود را از دست می دهند که باعث ساطع شدن امواج قدرتمند جاذبه از خود می شوند. و باعث تغیر در شکل فضایی سیاهچاله می شود سیاهچاله های مارپیچی نیز که به هم نزدیک می شوند سر انجام با یک دییگر ادغام می شوند.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر