با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ آبان ۸, دوشنبه

قورباغه شیشه‌ای

تصاویر متعلق به جانداری بنام قورباغه شیشه ای است که بعلت شفافیت بدنش اعضای بدن آن مانند قلب و کبد و ... دیده می شوند و شناسایی این جانداران روی برگ درختان اغلب مشکل است بر اساس گزارش نشنال جغرافیا اندازه این قورباغه بین 3 تا 7.5 سانتی متر است و در ونزوئلا مشاهده شده که گاهی این قورباغه ها نوزادان خود را نیز می خورند.

این جاندار قادر است برای در امان ماندن از خطرات محیط به سرعت خود را با محیط همرنگ کند.در طول فصل تولید مثل آنها در امتداد رودخانه ها و نهرها زندگی می کنند نوع ماده این جانور در میان درختان و سبزه‌های کنار رودخانه‌ها تخمگذاری می‌کند و معمولا جنس ماده جنس نر را باعلائمی بطرف خود فرا می خواند و در هنگام جفتگیری جنس نر اندکی روی جنس ماده قرار می گیرد و در هر بار 20 تا 30 تخم می ریزد.


 تاکنون 60 گونه از این جاندار شناسایی شده اند و ساکن مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جنگل مرطوب هستند.زیستگاهای این جاندار اغلب در کشورهای بلیز، کاستاریکا، کلمبیا، گواتمالا، هندوراس، مکزیک و پاناما قرار دارد 

جنس نر نیز شبها در میان برگ ها بدنبال شکار و جفت می گردند.و جانداری است که اغلب در شبها فعال است و جنس نر برای خود قلمرویی تعین می کند که اگر نرهای دیگر وارد آن شوند ابتدا با صدایی سعی می کند به او هشدار دهد و چنان که نر مهاجم از قلمرو او دور نشد به او حمله می کند.این قورباغه به راحتی می تواند سر خود را به دو طرف بچرخاند که توانایی مطلوبی برای جاندار محسوب می شود.

این جانداران در میان درختان و گیاهان جنگل های کوهستانی مرطوب در آمریکای مرکزی و جنوبی زندگی می کنند.این قورباغه اغلب از بندپایان کوچک و مگس ها، عنکبوت ها و سایر بی مهرگان کوچک و گیاهان تغذیه می کند.


دو ویدئو کوتاه در باره قورباغه شیشه ای

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر