با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ شهریور ۲۳, پنجشنبه

استیون هاوکینگ:من خوشبخت هستم که شرایطم نسبت به بیشتر بیماران پیشرفت آهسته تری دارد این نشان میدهد که یکی از نیارهای اصلی زندگی از دست ندادن امید است

«ای‌ال‌اس» (اسکلروز آمیوتروفیک جانبی) یا «سندرم شارکو» نوعی زوال پیش‌رونده سلول‌های عصبی مغز و طناب نخاعی است که مسوول کنترل عضلات ارادی هستند. این بیماری را بیشتر به افتخار «لو گریک» بیسبالیست معروف امریکایی و عضو تیم یانکی‌های نیویورک که در سال ۱۹۳۹ از بیماری «ای‌ال‌اس» جان باخت، به نام بیماری «لو گریک» نیز می‌شناسند.
امروز سالها از زمانی که پزشکان در سال 1963 پیشبینی کرده بودند که هاوکینگ خواهد مرد می گذرد.و بیش از 50 سال هست که پروفسور هاوکینگ با این بیماری مهلک مبارزه می کند پزشکان حتی امید نداشتند که هاوکینگ به سن 25 سالگی برسد و او یکی از معدود افرادی است که توانست
با وجود این بیماری به 70 سالگی برسد.
بیماری نرونی بدن او را بطور کامل از کار انداخته است او از دهه 1960 قدرت حرکت خود را بطور کامل از دست داده و فقط قادر به حرکت دادن دو انگشت خود است.امروز از هر گونه حرکت یا تحریک عاجز است حتی قادر به تکان دادن دست و پایش نیست و از همه بدتر قادر به سخن گفتن نیز نیست و بوسیله رایانه پیچیده ای که دارای نرم افزار صفحه الفبا و نرم افزار ترکیب صدا است می تواند مفاهیم مغز خود را به بیرون منتفل بکند.
او درباره بیماری خود می گویید:من خوشبخت هستم که شرایطم نسبت به بیشتر بیماران پیشرفت آهسته تری دارد این نشان میدهد که یکی از نیارهای اصلی زندگی از دست ندادن امید است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر