با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ شهریور ۳۱, جمعه

کشف آب در سطح سیارک غول پیکر وستا

پاسادنا، کالیفرنیا فضاپیمای صبح ناسا نشان داد که سیاره غول پیکر وستا چاله هایی را دارد که ممکن است از آنها آب بصورت هیدرولیز شده بجوشد. در دو مقاله به نتایج نقشه برداری های گسترده ای که از وستا انجام گرفته است اشاره شده است که در خط استوای آن در نوار گسترده ای موادی فرار در حال تبخیر شدن هستند. مواد فرار ویژگی هایی از قبیل آنکه از سطح چاله هایی در سطح وستا تبخیر می شوند که احتمال داده می شد که مواد معدنی هیدرولیزه ای مانند آب باشند که در حال جوشیدن باشند.در حالی که قطعات یخ هنوز در سطح وستا کشف نشده است نشانه هایی از مواد معدنی هیدرولیزه در سطح سیاره وستا با شهاب سنگها و گرد و غبارهایی که در سطح این سیاره وجود دارد با استفاده از علم شیمی و زمین شناسی آشکار می شود.این یافته ها در مجله علوم منتشر خواهد شد.
Thomas Prettyman بوسیله یک کاغذ به دانشمندان این ایده را داد که با استفاده از  پرتو گاما و آشکار ساز نترون اثری از هیدروژن ویا هیدروکسیل با آب گیر افتاده در میان مواد معدنی این سیاره را کشف کنند
 Thomas Prettyman منبع هیدروژن وستا را شهاب سنگ های غنی از هیدروژنی اعلام کرد که به آرامی به سطح این سیاره برخورد کرده اند.
در برخی از موارد سرعت برخورد به قدری بالاست که گرمای برخورد باعث می شود هیدروژن در بین مواد معدنی به صورت مایع گیر بیفتد و باعث ایجاد سوراخ هایی به طول یک کیلومتر و به عمق 200 متر شود.
دانشمندان فکر می کنند ممکن است مقداری هیدروژن بصورت یخ در نزدیکی رویه این سیاره در قسمت های قطبی آن حفظ شده باشد.اما اثاری که در مناطق نزدیک به خط استوا از این سیاره بدست آمده می گوید این مقدار آب بصورت یخ زیادپایدار نیست.
ویدئویی در این مورد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر