با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ شهریور ۲۵, شنبه

کشف یک سیاره جدید قابل سکونت

یک سیاره قابل سکونت بالقوه کشف شد که به دور ستاره Gliese 163 می گردد و 50 سال نوری از ما فاصله دارد(که سایت های داخلی به اشتباه 501 سال ترجمه کرده اند) این سیاره از زمین بزرگتر است.تقریبا هفت برابر حجیم تر است و در نزدیکی لبه کناری ستاره ساکن است.Thierry Forveille در تاریخ 30 اوت در مجامع بین المللی نجوم مطالبی را منتشر کرد که چگونه اتمسفر آن می تواند حیات را در آن مهیا بکند.
Raymond Pierrehumbert از دانشگاه شیکاگو گفت من می خواهم بگویم که این سیاره قابل سکونت هست این بعید نیست که این سیاره از هرگونه اثر گلخانه ای که بتواند آن را گرم کند به دور باشد و بتواند که سیاره ای قابل سکونت باشد.
Forveille و همکرارانش در شیلی در جست و جوی ستاره میزبان این سیاره بودند که موفق به کشف این سیاره شدندو آن را GL 163c نامگذاری کردند انرژی که این سیاره در یافت می کند 30 تا 40 درصد بیشتر از زمین است پس دمای آن بین 50 تا 60 درجه سانتی گراد باید باشد. از آنجایی که هنوز این سیاره نسبت به ما دور است دانشمندان هنوز موفق به فهمیدن ترکیب دقیق آن نشدند اما حدس می زنند از ترکیب آب و گل ساخته شده باشد جرم این سیاره 6.9 برابر جرم زمین است.
اما در شرایط پیچید
ه بروی زمین نیز حیوانات گیاهان و انسان ها می توانند زنده بمانند پس احتمال وجود حیات در این سیاره نیز دور از ذهن نیست.
Gliese 163 ستاره این سیاره یک ستاره کوتوله M است و کم نور تر از خورشید است و حدس زده می شود که میزبان حدقلا دو سیاره باشد.Gl 163b سیاره میانی این ستاره 11 برابر حجم زمین را دارد.و یک دور کامل را در 8.6 روز سپری می کند.سومین سیاره نیزکه بالقوه وجود دارد Gl 163c است که هفت برابر زمین است و در 25.6 رو دوره خود را کامل می کند و دوره مدار آن 665 روز است.
دانشمندان می گویند اطراف کوتوله های M مکان های مناسب تری برای یافتن سیارات شبیه به زمین است و ممکن است بیشتر نتیجه می دهد.
از سبتامبر 2011 تا به کنون 6
بالقوه با شرایط مناسب زیست شبیه زمین کشف شده است در شکل زیر مقایسه ای بین اندازه های این سیارات صورت گرفته است.

ویدئویی در باره این سیاره

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر