با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ مهر ۹, یکشنبه

نظریه کریستال فضا زمان:زمان حتی بعد از مرگ جهان ادامه خواهد یافت!

نظریه ساعت ابدی که می گوید زمان حتی بعد از کائنات ادامه خواهد داشت فیزیکدانان را به خود جذب کرده است.محققان در حال پیشنهاد طرحی تجربی برای کریستال فضا رمان هستند که می گوید زمان برای همیشه دادمه خواهد یافت این کریستال به شکل چهار بعدی و شبیه به کریستال های 3D است. که آن شبیه بلورهای برف و الماس که اتم ها به شکل منظمی تکرار شده است در کریستال فضا زمان نیز می تواند بصورت دوره ای یا به شکل فضایی تکرار شود.
این ایده ابتدا توسط شیانگ ژانگ از دانشگاه MIT مطرح شد و توسط آزمایشگاه ملی لارنس برکلی در کالیفرنیا به واقعیت تبدیل شد.

شیانگ ژانگ و همکارانش برای این کار ابتدا یون ها را با استفاده از نیروی دفعی بین بارهای مثبت و منفی در یک میدان الکتریکی به دام انداختند.


این مدلی از ساختاری فضا زمان است که چرخش یون ها را 
در یک جهت در پایین ترین وضعیت انرژی نشان  می دهد.

در این آزمایش با چرخش میدان الکترومغناطیسی حلقه ای به شکل کریستال ایجاد می شود که هرگز متوقف نخواهد شد.با چرخش بیشتر کریستال فضا زمان درهیچ اختلال یا آنتروپی،در طول زمان در سامانه رخ نمی دهد.و هیچ راهی برای افزایش بی نظمی آن در طول زمان وجود ندارد بنابر این حالت مرگ گرما یک حالت ترمودینامیکی است و بروی زمان تاثیری ندارد و بعد از مرگ جهان نیز زمان تا همیشه ادامه خواهد یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر