با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ شهریور ۲۷, دوشنبه

کشف ستاره ای با میدان مغناطیسی 20 هزار برابر قوی تر از میدان مغناطیسی خورشید!

NGC 1624-2 یک خوشه ستاره ای باز و کم نور است که در حدود 20000 سال نوری ما در صورت فلکی Perseus قراردارد.مطالعه این ستاره به ستاره شناسان کمک زیادی می کند تا درک بهتری از ستاره های بزرگی که در تکامل کهکشان ها نقش مهمی را دارند بدست بیاورند.
میدان مغناطیسی این ستاره 20000 بار قوی تر از خورشید و 10 برابر قوی تر از میدان مغناطیسی هستند که در اطراف حجیم ترین ستاره ها مشاهده شده بود و میدان مغناطیسی این ستاره در نوع خود نادر است. حجم این سیاره 35 برابر حجم خورشید است.این خورشید از بقایای یک انفجار عظیم ابرنواختر بوجود آمده است.
NGC 1624-2 تا 5 میلیون سال دیکر نیز به حیات خود ادامه خواهد داد و هم اکنون در میانسالی خود قرار دارد.نتایج این تحقیقات درنشریه Monthly Notices of the Royal Astronomical Society منتشر شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر