با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ مرداد ۲۶, پنجشنبه

تصویر نجومی روز سحابی هلالی NGC 6888

NGC 6888 یک سحابی هلالی و یک حباب کیهانی است که 25 میلیون سال نوری طول دارد.که توسط بادهای مرکزی ستاره های عظیم تشکیل شده است.این تصویر رنگی از سحابی با استفاده از تصاویر نازک ترکیبی دوربین palette هابل بدست آمده است.تصویر انتشار گوگرد هیدروژن و اکسیژن را به رنگهای قرمز و سبز و آبی نشان می دهد.
NGC 6888 ستاره مرکزی است که بعنوان یک ستاره Wolf-Rayet طبقه بندی می شود.پوشش بیرونی ستاره در نتیجه باد قوی ستاره ای بیرون ریخته است و در هر 10000 سال جرمی معادل جرم خورشید را بیرون می دهد.
ساختار پیچیده این ستاره به دلیل تعامل مواد آن و باد ستاره ای هنگام پرتاب اولیه است این ستاره به پایان عمر خود نزدیک می شود و در نهایت با یک انفجار ابر نواختری به عمر خود پایان خواهد داد.این ستاره 5000 سال وری از ما فاصله دارد و در صورت فلکی پر از سحابی ماکیان یا قو است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر