با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ مرداد ۲۱, شنبه

جهان های موازی بخش اول

پیدایش فرآیندی است که در اقیانوسی مستقل از زمان از نیرو مکررا رخ می دهد در این تصویر دنیای ما را می توان به حبابی شناور در اقیانوسی بزرگ تشبیه کرد که حباب های جدید در تمام مدت در آن در حال شکلگیری هستند بر طبق این نظریه جهانها مثل حباب هایی که در آب جوشان شکل می گیرند دائما و بطور پیوسته ایجاد می شوند این حباب ها که همان نیروهای ابر فضای 11 بعدی هستند شناورند هر روز فیزیکدانان بیشتر به این نتیجه می رسند که جهان ما در واقع از یک تحول آتشین به نام انفجار بزرگ بیرون جهیده است.ولی در عین حال جهان در اقیانوسی ابدی از جهانهای دیگر به زندگی خود ادامه می دهد.اگر این فرضیه درست باشد در همین لحظه انفجارهای بزرگ دیگری نیز در حال رخ دادن هستند.
آلن گوث از دانشگاه MIT مطرح می کند در سناریوی جهان تورمی در اولین یک تریلیون تریلیونیوم ثانیه نیروی ضد گرانشی مرموزی باعث شده جهان با سرعت بسیار بشتر از سرعت نور انبساط پیدا کند.
انبساط تورمی آنقدر شدید بود که فراتر از جهان مرئی ما مناطق دست نخورده ای را بوجود آورد که برای همیشه دست نخورده باقی خواهند ماند.
بر طبق یک نظریه تکه کوچیکی از جهان ممکن است ناگهان متورم شده و شروع به رشد کند به این ترتیب فرزندی زاده می شود که به نوبه خود ممکن است جهان نوپای دیگری را بوجود آورد و این پروسه زایش ممکن است تا ابد ادامه یابد.حرکت حباب های صابون در هوا را تصور کنیداگر به سمت حباب های ثابون محکم فوت کنید خواهید دید که برخی از حباب های صابون نصف شده و حباب های جدید دیگری را بوجود بیاورد.به همین ترتیب جهان ممکن است جهان های جدید دیگری را از خود بوجود بیاورد بر طبق این فرضه انفجارهای بزرگ دائما در حال رخ دادن است و ما در اقیانوسی از دیگر حباب ها شناور هستیم.
ستاره شناس سلطنتی بریتانیا سرمارتین ریس گفت:چیزی که آن را جهان می نامیم می تواند خود عضوی از یک مجموعه بزرگتر باشد ممکن است بیشمار جهانهای دیگری وجود داشته باشد که قوانین دیگری برآنها حاکم باشد.
از کتاب جهان های موازی میچیکو کاکو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر