با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ تیر ۱۸, یکشنبه

تصویر ارائه شده هابل از یک حباب غول پیکر قرمز رنگ!

Camelopardalis یا U Cam ستاره ای است که نزدیک پایان عمر خود قرار دارد ستاره هایی که به آرامی می سوزند ستاره های بی ثباتی هستند هر چند هزار سال U Cam ها یک لایه کروی پوستی خود از هیلیم در اطراف هسته ی آنها گداخته می شود.گاز خارج شده در آخرین فوران بصورت حباب ضعیف از گاز در اطراف ستاره بصورت واضح دیده می شود. U Cam نمونه ای از ستاره های بسیار نادری است که در اتمسفر آنها کربن بیشتر از اکسیژن است و با توجه به اینکه جاذبه سطحی آن بسیار پایین است ممکن است نیمی از کربن خود را توسط بادهای قدرتمند ستاره ای از دست داده باشد. در واقع صورت فلکی Camelopardalis در نزدیکی قطب شمال U Cam بسیار کوجکتر از آن چیزی که در تلسکوپ هابل دیده می شود.
در مواقع ستاره که در مرکز تصویر قرار دارد به اندازه یک پیکسل دیده می شود و در واقع روشنایی آن بسیار بیشتر از آن چیزی است که در تصویر دیده می شود.
پوسته گازی ستاره بسیار بزرگتر و بسیار کم نور تر از ستاره مادر خود است.جزئیات پیچیده تر تصویر در تصویر هابل قابل مشاهده است.این پدیده اغلب نا منظم و ناپایدار است و کاملا به شکل کروی از پوست ستاره دیده می شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر