با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ خرداد ۲۲, دوشنبه

تصویر ارائه شده توسط ناسا از یک سحابی سیاره ای بنام NGC 7026

تصویر نشان داده شده توسط تلسکوپ هابل ناسا از یک سحابی سیاره ای بنام NGC 7026 گرفته شده است.و در صورت فلکی نوک دم ماکیان قرار دارد و به شکل یک گاز درخشان گرد غبار حاصله سیاره ای مانند خورشید است.
سحابی سیاره ای علیرغم نام خود هیچ ربطی به سیاره ها ندارد در واقع آنها یک پدیده نسبتا کوتاه مدت هستند که در پایان عمر ستاره ها رخ می دهد.مانند ستاره هایی که توسط سوخت هسته ای گردانده می شوند.و به تنهایی هسته داغ آن را ترک گفته و بعنوان پوشش گرم گازی در لایه های بیرونی آن سوخته می شوند .و اتم های آنها بسیار شگفت انگیز هستند مانند یک چراغ فلورسنت.
چراغ های فلورسنت روشنایی خود را از گازهایی می گیرند که به داخل آنها پر شده است.چراغهای سیاه و سفید بطور معمول از جیوه پر شده است.سحابی ها رنگ های خود را از گازهای موجود در آنها می گیرند.این تصویر توسط Wide Field و Planetary Camera 2 بروی هابل تهیه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر