با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ تیر ۷, چهارشنبه

تصویر زیبایی از ستاره های NGC 6559 واقع شده در منطقه Simeis 188

ستاره هایی از ناحیه جهنم بخصوص ستاره رنگارنگی از منطقه Simeis 188 که شکل قوسی و رنگ روشنی بنام NGC 6559 را دارد در تصویر فوق قابل روئیت هستند.سحابی رنگ روشنی مایل به قرمز درخشان از جنس هیدروژن را دارد.
انعکاس رنگ آبی سحابی مربوط به گرد و غبار تیره سحابی مربوط به گردهایی است که سحابی از آن تشکیل شده است.نخستین ستاره گان حجیم شکل گرفته از گازهای متراکم تشکیل شده اند که نور پر انرژی و باد ضعیف از خود منتشر می کنند.
سپس قطعه قطعه می شوند و به حجاری جایگاه خود می پردازند.. سپس منفجر می شود و باتلاق حاصل از آن بعد از دهها میلیون سال به زیبایی نمایش داده می شود.جوشگرد ها و غبار ها دور می شوند و در آخر تنها یک خوشه برهنه باقی می ماند.Simeis 188 چهار هزار سال نوری با ما فاصله دارد و در یک درجه ای M8 سحابی مرداد قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر