با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ خرداد ۲۸, یکشنبه

ناسا از کشف یک دریاچه گرمسیری در یکی از اقمار زحل خبر داد!

فضا پیمای کاسینی ناسا که مدت زیادی است دریاچه های متان را رصد می کند.یا گودال های کوچک آب در مناطق استوایی قمر زحل تیتان موفق به کشف دریاچه ای با عمق 3 فوت شده که نیمی از آن را نمک تشکیل می دهد.
 نتایج بدست آمده از کاسینی بسیار غیر منتظره بود چون اشکال مفروض شده بسیار شبیه با اشکال آب در قطب است.نتایج این یافته ها در هفته نامه این هفته Nature به چاپ رسیده است.
 این آبها براستی از کجا آمده اند؟به احتمال زیاد از یک سفره آب زیر زمینی به آنجا پر شده است.گریفیت، نویسنده اصلی مقاله و وابسته تیم کاسینی در دانشگاه آریزونا، توسان.گفته است ممکن است تیتان دارای آبادی هایی باشد. درک چگونگی تشکیل تالاب ها و دریاچه های تیتان به دانشمندان کمک می کند تا در مورد آب و هوای ماه اطلاعاتی را بدست آورند
. تیتان نیز مانند چرخه هیدرولیکی زمین دارای نوعی چرخه است که در آن بجای آب متان جریان دارد.در جو تیتان نور ماورا بنفش شکسته و متان شروع به زنجیره ای از واکنش های آلی پیچیده می کند.امام مدل های امروزی نتوانسته است به دلیل عرضه شدن مقدار زیادی از متان آن مقدار آن را حساب کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر