با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ خرداد ۳۱, چهارشنبه

زمان متوقف می شود / سیر کند شدن زمان در آینده!


نظریه جدید محققانی که در دو دانشگاه اسپانیایی کار می کنند، باور عمومی حرکت سریع زمان را به چالش کشیده و اظهار می‌دارد که زمان به سمت کند شدن و در نهایت توقف خود پیش می‌رود.

اغلب مردم می گویند درحالی که پا به سن می گذاریم زمان به سرعت می گذرد، اما اگر آخرین نظریه علمی دانشمندان صحت داشته باشد برعکس این مورد صادق است.
...
تئوری رادیکالی که از سوی برخی دانشمندان مطرح شده اظهار می دارد که زمان را می توان کند کرد و ممکن است در نهایت به نقطه ای برسد که دیگر متوقف شود.

آخرین نتایج عجیب دانشمندان که از سوی محققانی که در دو دانشگاه اسپانیایی کار می کنند ارائه شده حاکی از این است که تاکنون در اشتباه بودیم که تصور می کردیم عالم هستی در حال گسترش است.
در حقیقت این محققان اظهار می دارند که زمان درحال آهسته کردن خود است تا در نهایت در میلیاردها سال به طور کلی متوقف شود.

اگرچه این نتایج علمی می تواند نگران کننده باشد اما آنقدرها هم نگران کننده نیست که در زمان حاضر برای ما نگرانی ایجاد کرده و فکرمان را به خود مشغول کند.
براساس اظهارات دانشمندان از دست رفتن تدریجی زمان به چشم انسان قابل ملاحظه نیست و آنها اظهار می دارند که وقتی که زمان خود را به پایان برساند دیگر ما در این جهان نیستیم.
پرفسور سنویلا در رابطه با این مسئله به مجله نیوساینتیست گفت: همه چیز یخ خواهد زد، درست مثل یک تصویر از یک لحظه اما برای همیشه.
دانشمندان پیشتر نور ستاره های دور درحال انفجار را اندازه می گرفتند تا نشان دهند که جهان به سرعت درحال گسترش است.
این نظریه پذیرفته شده براساس این ایده است که یک نوع از نیروی ضدگرانشی که از آن باعنوان انرژی تاریک یاد می شوند کهکشانها را از یکدیگر دور می کند. این درحالی است که دانشمندانی که روی جدیدترین نظریه کار می کنند اظهار داشتند ما بسیاری از موضوعات را تاکنون وارونه نگاه کرده ایم.

براساس گزارش خبرگزاری آی ان آی، سنوویلا اظهار داشت که تفکر کنونی تاکنون اشتباه بوده است.
ممکن است باور کردن این مسئله دشوار باشد اما یک کیهان شناس در دانشگاه کمبریج اظهار داشت که این ایده بی مفهوم نیست: ما اعقتاد داریم که زمان که در طول
Big bang بیگ بنگ (انفجار بزرگ ) ایجاد شده است از بین هم خواهد رفت، این یک تأثیر معکوس است.
 



منبع خبرگزاری مهر
( برای دیدن مطالب بیشتر به صفحه Big bang بیگ بنگ وارد شوید
:
https://www.facebook.com/theorybigbang )

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر