با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ خرداد ۲۵, پنجشنبه

یافته جدید هرشل:نقش سیاهچاله های فعال در شکل گیری ستاره ها

اطلاعات و مشاهدات جدید از رصدخانه فضایی هرشل نشان می دهد که کهکشان های بسیار فعال پر جرم ترین سیاهچاله ها را در هسته خود دارند.که این سیاهچاله ها به مقدار کمتر از خود کهکشان ستاره هایی را تولید می کنند.
اعتقاد بر این است که سیاهچاله هایی که در قلب کهکشان های بزرگ زندگی می کنند هنگامی که گازهای آنها رو به نزول یا تمام شدن می رود بزرگتر می شوند و مواد و محیط اطراف سیاهچاله به شدت گرم می شود.و مقدار زیادی انرژی از آنها آزاد می شود در این فرآیند اغلب سیاهچاله های فعال انفجاری از دو جریان مواد گرم را در خود دارند.
ورود گاز به درون یک کهکشان جدید فرآیند تولید ستاره های جدید را همراه دارد.در یک مطالعه توسط هرشل از کهکشان های در فاصله دور نشان داده شد که تولید ستاره گان و فعالیت سیاهچاله ها ارتباط مستقیم به هم دارد.
اما یک نکته ستاره شناسان معتقد هستند اگر فعالیت سیاهچاله ها به اوج خود برسد و شروع به انتشار  و فعالیت های تابشی بکند مانع از تبدیل مواد خام به مواد مورد نیاز ستاره ها می شود.
این تصویر از کهکشان محلی  Arp 220 با استفاده از تلسکوپ هابل گرفته شده است و به کامل شدن برسی نتایج هرشل کمک می کند هسته درخشان کهکشان نشان می دهد که فعالیت های سیاهچاله مرکزی در حال افزایش است.اگر فعالیت سیاهچاله مرکزی بالا بگیرد تمام فرآیند ستاره سازی را سرکوب می کند.ستارشناسان در حال مطالعه بیشتر بروی چگونگی و ارتباط شکل گیری ستارگان با سیاهچاله ها هستند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر