با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۰ آذر ۶, یکشنبه

تصویرارائه شده ازسحابی قورباغه از کاوشگر Wise ناسا

این تصویر توسط اشعه مادون قرمز کاوشگر ناسا(وایس) گرفته شده است.که سحابی  بچه قورباغه نام دارد و در صورت فلکی Auriga  واقع شده که در فاصله 12000 سال نوری از زمین واقع است.
سحابی بچه قورباغه سرشار از ستاره ها است جوان ترین ستاره این سحابی یک میلیون سال عمر دارد و بیشتر توده های آن ده برابر خورشید ما عمر دارد.نام این سحابی به این دلیل بچه قورباغه قرار داده شده است زیرا  از توده ای از ستاره های جوان و داغ تشکیل شده است و انفجار اشعه ماورا بنفقش گاز را در دو ستون پخش کرده و به آن شکل بچه قورباغه می دهد.
بیست و پنج فریم از منطقه گرفته شده در تمام چهار از طول موج های کشف شده توسط دانا، با این یک تصویر ترکیب میشدندتلسکوپ فضایی 1719 ینس را در 11 فریم متوالی گرفتارنور مادون قرمز از 3.4 میکرون به رنگ کد آبی :4.6 میکرون نور فیروزه ای، چراغ 12 - میکرون به رنگ سبز است و 22 - میکرون نور قرمز است.
کاوشگر Wise  برای گرفتن تصاویر سیارک ها ستارگان و کهکشان های دور قدرتمند است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر