با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۳ آذر ۲۱, جمعه

ترکیب دوستاره عظیم الجثه

ترجمه رامین فخاری - Ramin Fakhari

دو ستاره عظیم الجثه کشف شده است که به نظر می رسد بصورت روزانه،زمانی که در فضا می چرخند تحت شعاع همدیگر قرار دارند.در مقاله ای که در مجله نجوم و کیهان شناسی منتشر شده است،  محققان اسپانیایی از مرکز اختر زیست شناسی از دانشگاه آلیکانته،گزارش می دهند که دو ستاره در سیستم دوتایی "زرافه من" بسیار نزدیک به هم هستند، که در نهایت منجر به شکل گیری یک ستاره عظیم الجثه می شوند.

مقاله تشریح کرده است که ادغام ستاره های دوتایی با جرم بالا بعنوان یک مکانیزم موثر برای تشکیل ستاره های غول پیکر پیشنهاد شده است.
در سال 2012 دانشمندان گزارش دادند که یک چهار قلو از ستاره های بزرگ را که هر کدام 300 برابر خورشید هستند را کشف کرده اند.
بر اساس چندین مطالعه اهمیت ستاره های دوتایی برای"خواص کنونی کهکشان"انعکاس یافته است ومحققان دانشگاه آلیکانته اسپانیا،به ریاست خاویر لورنزو شرح دادند که به نظر می رسد که چگونه  دو ستاره بزرگ به صورت روزانه هنگامی که در مدار همدیگر قرار دارند تحت الشعاع هم قرار می گیرند.
محققان می گویند تحقیقات بیشتری برای درک فیزیک ادغام مورد نیاز است.با این حال داده های جمعاوری شده از ستاره از طریق مشاهده وضوح طیفی بالای آنها با تلسکوپ قدرتمند 2.2 متری از رصد خانه کالار آلتو در جنوب اسپانیا، شگفت آور است.آنها یافتند که این سیستم دوتایی یکی از پرجرم ترین سیستم های دوتایی عظیم الجثه ای است که تا کنون مشاهد شده است.و بعنوان درخشان ترین ستاره در سیستم خوشه ای باز آلیکانته 1 است، که محققان می گویند یک کم جمعیت و واقع شده در یک خوشه بسیار جوان از ستاره هاست که در حدود 13 هزار سال نوری زمین واقع شده است.
این کشف از مفهوم این که همه ستاره های جوان به جرم 150 برابر خورشید محدود می شوند سرپیچی می کند.بجای آن این فکت را قبول می کند که اگر ستاره ها ذر یک محیط ستاره ای شلوغ باشند، ثبات خود را از دست می دهند و در نهایت به ستاره های های در حال عبور برخورد می کنند و یک مگاستاره را شکل می دهند.
دو ستاره آبی با وزن 32 و 38 برابر جرم خورشید ما در مدار کاملا یک دیگر در فاصله کمتر از 1.2 روز در حال چرخش هستند که در نهایت به یک ستاره با جرم 60 برابر خورشید ما تبدیل خوهند شد.این سیستم دارای سرعت مداری 1،000،000 کیلومتر / ساعت (620000 مایل در ساعت) است و احتمالا 2 میلیون سال قبل تشکیل شده است.
-----------
منابع dailygalaxy.com
nationalgeographic.com 
wikipedia.org

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر