با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ تیر ۹, یکشنبه

یافته های جدید می گویند کهکشان راه شیری ما بسیار بزرگ تر از آن چیزی است که قبلا تصور می شد!

محققان دانشگاه بولدر کلورادو می گویند با استفاده از تلسکوپ هابل به  شواهدی دست یافته اند که می گویدکهکشان راه شیری بسیار بزرگتر از آن چیزی است که به نظر می رسد.
پروفسور John Stocke رهبر مطالعات گفت مشاهدات جدید تلسکوپ هفتاد میلیون درلاری هابل گفت مشاهدات جدید نان می دهد که کهکشان های مارپیچی عادی با هاله ای از گرد و غبار احاطه شده اند که می تواند قطری معادل یک میلیون سال نوری داشته باشد این قطر برای کهکشان راه شیری حدود 100،000 سال نوری معادل 6 تریلیون مایل  را داشته باشد.
این مواد هاله های کهکشان به وسیله تیم  CU-Boulder کشف شده است که بوسیله یک انفجار ابر نواختری از کهکشان اخراج شده است.و در یک فرآیند شکل گیری ستارگان توسط هاله کهکشان که در حال سقوط بوده اند بازیافت و ذخیره شده است و برای شکلگیری نسل جدیدی از ستاره ها به کهکشان نیرویی تازه داد.در فرآیند تکامل کهکشان ما برای درک این فرآیند به جزئیات بیشتری نیاز داریم.
بر اساس کشفیات علوم تلسکوپ فضایی در بالتیمور گاه ماساچوست، کالج امهرست و دانشگاه کالیفرنیا، سانتا کروز، Stocke و همکارانش تقریبا  ساخت وساز ابرهای غنی از گاز اکسیژن به دور کهکشان های مارپیچی به اندازه تمام ستارگان در کهکشان مربوطه آنها وجود دارد یافته های جدید دارای نتایج قابل توجهی در باره تغیر کهکشان های مارپیچی در طول زمان است.
بعلاوه تیم CU-Boulder مخازن عظیمی از گاز در  کهکشان ها را با میلیون ها درجه فارنهایت تخمین می زند

۱ نظر:

  1. Please be careful with the translation. There are several drastic mistakes in yours . Please also notice that 100,000 light years is NOT 6x10^12 miles!!! One light year is approximately 6x10^12 miles (exact:5.87849981x 10^12 miles or 9.4605284x10^15 meter). I have had Persian students! they are absent minded when it comes to mentioning their references. You must include the link to the original article!!Nevertheless I appreciate what you are doing here!
    Steven

    پاسخحذف