با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۴ تیر ۹, سه‌شنبه

شدید اما کوتاه!

تصویر متعلق به ‫‏کهکشان‬ SBS 1415+437 یا SDSS CGB 12067.1 است که در 45 میلیون سال نوری از زمین واقع شده است،که یک کهکشان ستاره فشان یا ولف رایه است که این کهکشان ها با انفجارهای ستاره ای با تعداد زیادی از ستاره های داغ و پرجرم بنام ستاره های ولف رایه هستند.
این ستاره ها می توانند بیست برابر جرم خورشید را داشته باشند،اما به نظر می راسد که جرم مازاد خود را با بیست برابر سرعت ممکن به بیرون می ریزند.بادهای ستاره ای قابل توجهی از ذرات را با سرعت سریع به فضا آزاد می کنند،که یک‫ستاره‬ معمولی ولف رایه جرم یک خورشید ما را در صد هزار سال از دست می دهد.
ستاره های ولف رایه ده تا چهل بار گرم تر از خورشید هستند و درخشندگی معادل دهها هزار تا چند میلیون برابر خورشید و ستارگان راه شیری را دارند.
از آنجایی که این ستاره گان سوزش بسیار شدید دارند،عمر آنها بسیار کوتاه است و دوام چندانی ندارند وتنها چند صد هزار سال عمر می کنند،و پیدا کردن بیشتر از مقدار کمی از آنها در یک کهکشان غیر عادی است.
منبع

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر