با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۲ دی ۲۵, چهارشنبه

هابل خوشه های نزدیکی از ستاره های بزرگ را در سحابی رطیل رصد کرد.

چشم انداز مادون قرمز ناسا یک تصویر خیره کننده جدید از سحابی رطیل ارائه داده است.سحابی رتیل یک منطقه وسیع از محل تولد ستاره ها در 170000 سال نوری در یک ابر ماژالانی است.هابل نشان داد که بیش از 800 هزار ستاره و پیش ستاره در درون سحابی جاسازی شده اند.
این مشاهدات قسمتی از گنجینه کهکشان را مورد برسی قرار داده و زمانی که این برنامه کامل شد یک کالوگ بزرگ از خواص ستاره ای است که به منجمان اجازه خواهد داد که طیف وسیعی از موضوعات مربوط به شکل گیری و تولد ستارگان را مورد برسی قرار دهند.این نمای نزدیک مادون قرمز ستاره های تازه شکل گرفته را که اغلب در گرد و غبار تعبیه شده اند نشان می دهد و تنها نور مادون قرمز قادر به عبور از آنهاست.
برای ان که آن حاوی خوشته های فوق العاده ستاره ای سحابی است و یک آزمایشاه برای مشاهده طوفان هایی است که ستاره ها از آن متولد می شوند که در کیهان اولیه بسیار شایع بوده است.هابل می تواند ستاره های منحصر به فرد و بسیاری از پیش ستاره های قرمز و غول های قرمز و ابر غول ها را تشریح کند که به ستاره شناسان نگاه جدیدی را هنگام تولد و تکامل ستاره ها می دهد.موزائیک هابل از 438 ستاره جداگانه در محدوده 600 سال نوری است.
ستاره شناسال می توانند مراحل تولد ستاره ها را با عبور از سراسر منطقه در زمان و مکان دنبال کنند.شکل گیری ستاره ها از دهها میلیون سال قبل در این سحابی آغاز شده است.در حالی که به محدوده خاصی از آن منحصر نمی شود و در عوض گاز کافی برای تولد ستاره ها وجود دراد و نمایشی از شکل گیری کوچک ستارگان است که در آینده ادغام خواهند شد و خوشه های بزرگ تر را تشکیل خواهند داد.
تولد ستاره سحابی به وسیله سوختن قسمتی از گاز یم مهکشان کوچک در آن نزدیکی ها تامین زده می شود که به وسیله ابر ماژالانی دامن زده شده است.سوالی که محققان امیدوارند پاسخ آن را بیابند این است که آیا ستاره های فوق سنگین در خوشه ها بدنیا می آیند یا به تنهایی متولد می شوند.
اولین نتایج از این تحقیقات در مجله نجوم منتشر شده است.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر