با عرض خوش آمد گویی و با تشکر از حسن انتخاب شما بخاطر مطالعه این وبلاگ لطفا در صورتی که مطالب ما را مورد توجه شما قرار گرفت برای دریافت روزانه مطالب علمی دو پیج پایین صفحه و پیج های سمت راست صفحه را لایک بفرمایید لطفا انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در صورت تمایل از طریق صفحات فیسبوک ما یا قسمت نظرات منعکس نمایید.

۱۳۹۱ تیر ۱۷, شنبه

استیون هاوکینگ و باخت صد دلار به دلیل کشف ذره هیگز !

دانشمند مشهور انگلیسی استیون هاوکینگ در برنامه بی بی سی چهارشنبه گفت که جایزه نوبل باید به پیتر هیگز داده شود، کسی که نام خود را به ذره بوزون هیگز بخشید. هاوکینگ، استاد سابق دانشگاه کمبریج همچنین با شوخی گفت که این کشف باعث باخت ۱۰۰ دلاری وی در شرط بندی شده است.

وی می گوید: «جای کمی افسوس هم باقی است که چنین پیشرفت های بزرگی در فیزیک، از آزمایشاتی به دست می آید که کسی انتظار نتیجه بخشی آنها را نداشته است. به دلیل همین عدم انتظار، من بر سر اینکه ذره هیگز پیدا نخواهد شد، با "گوردن کن" از دانشگاه میشیگان ۱۰۰ دلار شرط بستم. و خب، به نظر می رسد که ۱۰۰ دلار از دست داده ام»
اگر دیروز با پیج بیگ بنگ همراه بوده باشید، حتما خبر دارید که، پس از نیم قرن تحقیقات، فیزیکدان ها در سازمان تحقیقات هسته ای اروپا (CERN)روز چهارشنبه اعلام کردند که یک ذره زیر-اتمی جدید یافته اند که با ذره فراری بوزون هیگز کاملا سازگار است. ذره ای که مسئول اهدای جرم به جهان هستی است.
هاوکینگ اعتقاد دارد که این یکی از مهمترین و اصلی ترین کشفیات بشری است. او می گوید: «اگر فراپاشی و دیگر فعل و انفالات این ذره همانی باشد که ما انتظار داریم، پس می تواند اثبات قویی بر چیزی باشد که در فیزیک ذرات مدل استاندارد نامیده می شود.»

منبع صفحه فیس بوک Big bang بیگ بنگ
 




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر